aish... x kn tgk je... click lor....

Sunday, May 15, 2011

indon ganyang????

ha... assalamualikum n selamat sejahtera para-para blogger sekalian.... tajuk kali ni mmg sangat best.... although bende ni sebenarnya hal lama.... dan telah termaktub dalam sejarah..

cerita lame....

Konfrontasi Indonesia-Malaysia atau yang lebih dikenal sebagai Konfrontasi saja adalah sebuah perang mengenai masa depan malaya, brunei, sabah dan serawak yang terjadi antara tanah melayu dan indonesia pada tahun 1962 hingga 1966.

Perang ini bermula apabila malaysia menggabungkan brunei, sabah, serawak. pengabungan tersebut ditentang oleh Presiden Soekarno.

sekarang????

Indonesia nih.. nak ganyang Malaysia… apasal??? ntahla... tak dinafikan rakyat Indonesia ramai yang baik-baik… cuma segelintir dari mereka yang terlalu aggressive yang nak menentang Malaysia. Diorang ni tak fikir ke apa yang Malaysia dah bagi kat Indonesia… Masa Tsunami dulu berapa ramai sukarelawan Malaysia yang pi bantu rakyat Aceh … berapa banyak duit orang Malaysia menderma pakaian, duit, barang makanan kat mereka masa Tsunami dulu. Bukan nak mengungkit tapi cuba sedar diri dulu. Cuba kira berapa ramai orang Indon yang bekerja kat Malaysia… dari pelbagai sektor ada je muka diorang… skunk ni gaji orang gaji RM800++ orang malaysia yang kerja kat 7-Eleven pun gaji basic baru RM 650++

Diorang nak serang Malaysia?.. atas sebab ap... kemungkinan ad diantara mereka yang mendengar berita tentang amah didera... memang aq sendiri akui yang ada di kalangan masyarakat malaysia yang buat mcm 2... tapi x semua... mungkin hanya 5% dari rakyat malaysia yang terbuat ke... sengaja buat ke... 2 WALLAHUALAM... hanya mereka yang tahu... betul salah 2 urusan mereka dengan Tuhan... memang btul setiap negara ad kelebihan masing2... dari segi populasi penduduk.. mmg mereka mendahului kita... jauh beb populasi kite ngan dye... kalau kata nak serang malaysia mmg boleh... tapi dari mengorbankan nyawa2 manusia yang tak ternilai harganya... bagus sangatlah pemimpin2 duduk semeja berbincang... kita ni serumpun... sebangsa... seagama... hidup berjiran lama dah... aq belum lahir lg pn da berjiran.... gado2 ni x bek.... tahukah kamu sedang kita bertengkar n bergaduh sesama sendiri... kafir2 yg munafik itu mentertawakan kita semua... kerana jika tercetus peperangan kedua2 negara ini akan jadi mcm israel n iraq... tp yang laenya... kedua2 negara akan hancur... dan amerika dan sekutunya hanya tertawa taktala kita menangis... kerana mereka telah hampir berjaya memecah belahkan umat islam....

No comments: